Ingatlah ... sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian ...

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

Friday, January 29, 2010

Aku Naik Pangkat laaaa


Kalau tahun tahun sebelum ni aku hanya bertindak sebagai ajk badan disiplin , tahun ni aku jadi ketua la pulak selepas lebih 13 tahun yang lalu , aku last jadi guru disiplin kat sk taman cuepacs , cheras . Dulu muridnya hampir 3000 orang aku boleh handle tapi kat sini tak sampai 1000 dah macam macam kerenah . Soalnya ialah mak bapak sekarang susah nak terima kenyataan anaknya buat salah . Rasanya bekas - bekas anak murid aku kat sk taman cuepacs lebih tahu dan faham apa yang aku perkatakan terutamanya yang biasa ' kena bagi hadiah istimewa ' dengan aku dulu . Dengar cerita semua yang pernah kena dulu jadi manusia berguna walaupun cukup lepas diri sendiri . Yang penting jadi manusia and rezeki tu halal . Bila fikir - fikir balik tension jadi guru disiplin ni . Yea la macam polis tak bergaji asyik cari salah orang je . Well tugas tetap tugas kerana yang penting niat aku nak menjadikan anak didikku insan yang berguna dunia akhirat dan mecegah sesuatu yang tak sepatutnya berlaku sebelum terlambat !

No comments: