Ingatlah ... sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian ...

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

Thursday, June 26, 2008

Warisan Bangsa

Tatkala mendengar dan menghayati lagu dendangan allahyarham Sudirman Hj Arshad , aku rasa terpanggil untuk sama - sama menghayati senikatanya . Yea lah kan aku ni anak Banjar .. takut nanti hilang pulak segala - galanya .... tambahan pula sekarang ni ramai yang dah hilang identiti diri . Contohnya anak Banjar yang tak tahu asal usulnya apatahlagi nak ' basurah ' banjar . Adusss.... syahdunya rasa hati . 'kay ! Just spend your time dengan lirik berikut .

Warisan .....

Di sini lahirnya sebuah cinta ,
Yang murni abadi sejati ,
Di sini tersemai cita - cita ,
Bercambah menjadi warisan .
Andai ku terbuang tak diterima ,
Andai aku disingkirkan ,
Ke mana harusku bawakan ,
Ke mana harus kusemaikan ,
Cinta ini ........
Betapa di bumi ini ku melangkah ,
Ke Utara , Selatan , Timur dan Barat .... kujejaki .
Aku bukanlah seorang perwira ,
Gagah menghulur senjata ,
Namun aku rela berjuang ,
Walau dengan cara sendiri ,
Demi cinta ini .....
Kuingin kotakan seribu janji ,
Sepanjang kedewasaan ini ,
Kuingin sampaikan pesanan ,
Akulah penyambung warisan .

1 comment:

Unknown said...

ahakk anak banjar?nnt bila ko dah terror buat blog ko ajar aku lak ye..aku nak upkan blog untuk konsultan aku nanti.. :-)