Ingatlah ... sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian ...

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

Tuesday, July 22, 2008

Serba salah la pulak ...


Cerita bab politik semasa begitu mengujakan kerana aku suka mengikuti perkembangannya bukan sebagai seorang 'ahli ' yang fanatik tetapi seorang warga negara yang perihatin kepada permasalahan semasa . Nak jadi cerita , baru - baru ni kan ada debat antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Datuk Shabery Chik , aku suka tengok cara Anwar berhujah .... berpandukan fakta dan teori semasa sedangkan Datuk Shabery lak asyik menyerang peribadi Anwar tanpa mengemukakan cadangan balas yang bernas lagi mengancam . Anwar cool aje dengan menjawab ' ... saya tak akan menyerang peribadi beliau kerana tujuan saya di sini adalah untuk berhujah ...( lebih kurang gitulah agaknya ) ..' . So ., orang rumah aku dah buka cerita kata orang kampung dah perasan yang aku banyak menyokong pembangkang ... and katanya lagi aku ni sesuai kalu masuk pakatan pembangkang . Tapi ... yang diaorang tak tahu and sedar ialah sebagai seorang Penjawat Awam .. aku kena bersikap neutral tanpa menyebelahi mana- mana pihak . Dan itulah yang aku lakukan selama ini .... parti bebas ! Aku cuma menyumbangsatu undi yang berharga bagi menentukan hala tuju kerajaan yang memerintah . Salahkah aku mengikuti perkembangan semasa ? Memang seronok menjatuhkan hukuman tanpa dibicarakan dengan seadil - adilnya .

Lupa lak ya mentaliti masing - masing tak sama yea tak ?

No comments: