Ingatlah ... sesungguhnya manusia itu sentiasa di dalam kerugian ...

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

Sunday, July 6, 2008

Taman Asuhan Untuk Suami Malang

Sekadar berkongsi sedikit maklumat yang telah dibaca .

Kita sudah biasa mendengar tentang taman asuhan kanak - kanak , tapi bagaimana pula dengan taman asuhan untuk para suami ? Untuk pengetahauan anda , sebuah bar di Hamburg , Jerman telah dijadikan taman asuhan sedemikian .

Dengan hanya E$11.80 , wanita - wanita di bandar raya itu boleh meninggalkan suami mereka di Noxbar , bagi membolehkan mereka pergi membeli belah dengan aman tanpa perlu mendengar si suami merungut , mengeluh dan membebel . Dengan cara itu , si isteri boleh membeli belah dengan tenang manakala si suami pula dapat bersantai , minum - minum serta berehat dengan rakan - rakan yang senasib .


Setiap lelaki yang dihantar ke bar tersebut akan diberikan lencana dan makanan , dua gelas bir serta menonton telivisyen . Dua orang jururawat terlatih ditugaskan menjaga lelaki - lelaki berkenaan . Berdasarkan sambutan hangat yang diberikan oleh warga Hamburg , ' Maennergarten ' dirancang untuk dikembangkan lagi operasinya ke kota - kota lain di seluruh dunia bagi menangani tekanan membeli belah yang dihadapi oleh lelaki dan wanita .

Pada minggu pertama pembukaannya pada Oktober 2003 , Maennergarten telah mendapat sambutan hangat apabila 27 orang wanita meninggalkan pasangan mereka di Noxbar pada hari Sabtu . Lelaki - lelaki itu diambil semula pada pukul 6.00 petang untuk membawa barang - barang yang dibeli oleh pasangan masing - masing . Siapa yang untung sebenarnya ?

( Petikan dari sebuah artikel di Majalah Mastika keluaran April 2008 , mukasurat 62 . )

No comments: